کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان
اگر مقصد پرواز است قفس ویران بهتر ....
پرستویی که مقصد را در کوچ میابد از ویرانی لانه اش نمی هراسد ....
پرستو را با گرما عهدی است که هر بهار تازه می شود وطن پرستو بهار است ...
اگر بهار مهاجر است از پرستو مخواه که بماند...
مهاجر مقصد را در پرواز می بیند...
پس دل نمی بندد...
به قول شهیدمطهری:
مرد آنست که بتوانداز آنچه به او چسبیده است جداشود وهجرت کند.
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۰۴ اسفند ۹۰ ، ۱۲:۰۰

جان از نگاه جانان

«جان از نگاه جانان» گُزیده ای از گفته ها و نوشته های حضرت امام خمینی رحمه الله درباره مقام معظّم رهبری مدظله العالی و به ترتیب زمانی و برگرفته از کتاب «صحیفه نور» است که به حضورتان پیشکش می شود.

پیام رسان انقلاب

بسم الله الرّحمن الرحیم

جناب مستطاب حجت الاسلام آقای سیدعلی آقا خامنه ای دامت افاضاته
در طول پنجاه سال رژیم سفاک پهلوی همیشه برادران و خواهران منطقه سیستان و بلوچستان مورد ظلم و جور بوده اند، لذا جنابعالی به آن منطقه رفته و به خواستهای اهالی محترم آن مناطق رسیدگی نمایید، و انتظارات مردم دلیر آن دیار را برای این جانب و اولیای امور گزارش دهید. خداوند به شما و اهالی شجاع آن مناطق توفیق عنایت فرماید. ضمنا انقلاب اسلامی ایران را که به خواستهای آنان جواب مثبت داده است توضیح داده، و آنان را به شرکت در رفراندوم تشویق بنمایید.

والسّلام علیکم
روح اللّه الموسوی الخمینی
«ج22، ص22، 11/1/58.»

به جای آقای مطهری
البته باید اشخاصی هم که گوینده هستند بیایند در دانشگاه و من پیشنهاد می کنم که آقای آقاسید علی آقا بیایند، خامنه ای. شما ممکن است که بروید پیش ایشان، از قول من بگویید ایشان بیایند به جای آقای مطهری. بسیار خوب است ایشان، فهیم است، می تواند صحبت کند، می تواند حرف بزند.
«ج7، ص103، 23/3/58، سخنرانی در جمع دانشجویان.»

عبد صالح
اشخاصی که می توانند در اینجا بیایند حرف بزنند، بروید پیدایشان کنید، بردارید بروید دعوتشان کنید به دانشگاه؛ ننشینید که من تعیین کنم. البته من آسید علی آقا را صالح می دانم برای این کار.«ج7، ص106، 23/3/58، سخنرانی در جمع دانشجویان.»

حُسن سابقه و شایستگی در علم و عمل
جنابعالی که بحمداللّه به حسن سابقه موصوف و در علم و عمل شایسته هستید، به امامت جمعه تهران منصوب می باشید. از خداوند متعال توفیق جنابعالی را در ارشاد و هدایت مردم خواستارم.«ج11، ص245، 24/10/58.»

مشاور امام
بسم اللّه الرّحمن الرحیم
جناب حجت الاسلام آقای حاج سیدعلی خامنه ای دامت افاضاته
برای تشکیل شورای عالی دفاع ملی بر مبنای اصل یکصد و ده قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جنابعالی به عنوان مشاور از طرف این جانب منصوب می شوید. و در این موقع چون در وضع استثنایی هستیم، لازم است هر هفته با بررسی کامل و با کمال دقت، رویدادهای داخلی ادارات مختلف ارتش را برای این جانب ارسال دارید.

روح اللّه الموسوی الخمینی
«ج12، ص78، 20/2/59.»

منسجم کننده قوای نظامی و انتظامی
باید این قوا منسجم و هماهنگ باشند. و این با جدیت شما و آقای محلاتی که در آنجا هستند و آقای خامنه ای که در آنجا هستند و آقایان دیگر که در جاهای دیگر هستند و مشورت بین خود شماها، باید اینها انجام بگیرد.
«ج12، ص251، 28/4/59، سخنرانی در دیدار با فرمانده سپاه.»

سربازی فداکار، معلمی آموزنده، خطیبی توانا و راهنمایی دلسوز
دشمنان انقلاب با سوء قصد به شما که از سلاله رسول اکرم و خاندان حسین بن علی هستید، و جُرمی جز خدمت به اسلام و کشور اسلامی ندارید، و سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب می باشید، میزان تفکر سیاسی خود و طرفداری از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند. اینان با سوء قصد به شما عواطف میلیونها انسان متعهد را در سراسر کشور بلکه جهان جریحه دار نمودند.
«ج15، ص41، 7/4/60.»

آوای او در جهان طنین انداز است
به کسی سوء قصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین انداز است.«ج15، ص41، 7/4/60.»

تبریک امام نثار تو
من به شما خامنه ای عزیز تبریک می گویم که در جبهه های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده، و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم.
«ج15، ص41، 7/4/60.»

عزیز مردمان و روحانیان
شما گمان نکنید که این آقایان که وارد شدند در این شغلهای دولتی، اینها یک اشخاصی بودند یا هستند که راهی برای استفاده جز این مقام ندارند. اینها هر کدام اشخاص متعهدی بودند که در پیش مردم مقام داشتند، در پیش روحانیت مقام بزرگ داشتند، و این طور نبود که واخورده باشند که بخواهند بیایند اینجا انحصار طلب باشند. خدا انصاف بدهد به آنهایی که انحصار طلب بودند و می خواستند بهشتی و خامنه ای و رفسنجانی و امثال اینها را از صحنه خارج کنند.
«ج15، ص44، 8/4/60.»

سرمایه ملّت
یک جریانی از اول نهضت و از اول انقلاب در مقابل انقلاب در کار بود. مسئله اتفاقی نبود که افراد مؤثر را، افرادی که برای این ملت سرمایه بودند، یکی بعد از دیگری یا شهید کردند یا خواستند شهید کنند و خداوند حفظ کرد. این طور نبود که مِن باب اتفاق یک کسی مرحوم مطهری را ترور کند یا مرحوم مفتح را یا آقای هاشمی را یا آقای خامنه ای را یا مرحوم بهشتی را، یا این وزرایی که برای اسلام هر کدام ارزشمند بودند و آن وکلایی که متعهد و مفید بودند.«ج15، ص63، 13/4/60.»

سُرور قلب امام
این آقای محترم که حالا با زحمت تشریف آوردند و من خیلی خوشحال شدم از اینکه آقای خامنه ای ـ سلّمه اللّه ـ آمدند و حاضرند، ایشان آخر چه کرده بود؟ خوب بگویید آخر؟ یک کاری، یک کار خلافی، چه کرده بود ایشان که می خواستید ایشان را بکشید؟ و موفق نشدید بحمداللّه .«ج15، ص83، 11/5/60.»

دست پرورده امام
من آقای خامنه ای را بزرگش کردم.«ج15، ص139، 17/6/60.»
متعهّد، مبارز و عالِم به دین و سیاست
خداوند متعال بر ما منت نهاد که افکار عمومی را برای انتخاب رئیس جمهوری متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین و سیاست هدایت فرمود، که امید است با حُسن تدبیر و کمک قوای سه گانه و پشتیبانی ملّت بزرگ، مشکلات یکی پس از دیگری رفع و احکام مقدس اسلام به طور دلخواه در سطح کشور اجرا گردد.
«ج15، ص179، 17/7/60.»

متفکر و طرفدار مستضعفان
اینجانب به پیروی از ملت عظیم الشأن و با اطلاع از مقام و مرتبت متفکر و دانشمند محترم جناب حجت الاسلام آقای سیدعلی خامنه ای ـ ایّده اللّه تعالی ـ رأی ملّت را تنفیذ، و ایشان را به سِمَت ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب نمودم. و رأی ملت مسلمان متعهد و تنفیذ آن محدود است به اینکه ایشان به همان نحو که تاکنون خدمتگزار اسلام و ملت و طرفدار قشر مستضعف و به حکم قرآن کریم «أَشِدّآءُ عَلَی الْکُفّارِ رُحَمآءُ بَیْنَهُمْ» بوده اند، از این پس نیز به همان تعهد باقی باشند و از طریق مستقیم انسانیّت و اسلام انحراف ننمایند، که ان شاءاللّه نمی نمایند.
«ج15، ص179 ـ 180، 17/7/60، حکم تنفیذ ریاست جمهوری.»

او کجا و رؤسای جمهور دیگر کجا
این آقایانی که می گویند که زمان شاه بهتر بود، آقای خامنه ای را می گویند از شاه ظالم تر است؟!
آقای خامنه ای را می گویند که اموال این ملت را در داخل و خارج دارد می چاپد و بیشتر از زمان شاه ایشان دارد می چاپد؟! این مسئله را می گویند؟! می توانند مقایسه کنند مابین رئیس جمهور فعلی ما و رئیس جمهور قبل از ایشان با رؤسای جمهور تمام دنیا و با سلاطینی که به مال و جان مردم آن طور تعدی می کنند؟! مقایسه می شود کرد؟! من برای آنهایی که چشم و گوششان را هوای نفس بسته و مرضهای داخلی خودشان را نمی توانند ببینند، این مطلبها را می گویم. اگر می گویند این طور است، خوب اعلام کنند، املاک و ـ عرض بکنم که ـ کاخها و ویلاها و امثال اینها را اعلام کنند که ایشان این قدر تهیّه کرده است یا مشغول است.«ج16، ص90، 1/1/61.»

مثل او را نمی توانید پیدا بکنید
شما اگر گمان بکنید که در تمام دنیا، رئیس جمهورها و سلاطین و امثال اینها، یک نفر را مثل آقای خامنه ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار و بنای قلبی اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمی کنید.
«ج17، ص170، 10/11/61.»

همگام و همراه با خمینی
ایشان را من سالهای طولانی می شناسم. و در آن زمانی که اول نهضت بود ایشان وارد بود، و به اطراف برای رساندن پیامها تشریف می بردند و بعد از این هم که این انقلاب به اوج خویش رسید، ایشان حاضر واقعه بود همه جا، تا آخر و حالا هم هست.
«ج17، ص170، 10/11/61.»

نعمت الهی
یک نعمت خدا به ما، این [خامنه ای] است که داده.«ج17، ص170، 10/11/61.»

ترویج گر اسلام در دانشگاهها
ان شاءاللّه آینده دانشگاهتان خوب باشد و همه دوستانتان موفق باشند. البته نظارت آقایان خامنه ای و هاشمی و ائمه جمعه و روحانیون بلاد به اسلامی شدن آن کمک بیشتری می کند.«ج19، ص187، 24/4/64.»

سلاله پیامبر صلی الله علیه و آله ، صادق و روشن بین
ملّت متعهد… فردی شریف از سلاله پیامبران را برای خدمت به اسلام و ایران و مسلمانان و ملت برگزید. و این مسئولیّت سنگین را بر عهده کسی گذاشت که چهار سال در این مقام، صادقانه و با تعهد و روشن بینی به ملّت و اسلام و ایران خدمت نمود، و این، پس از خدماتی بود که قبل و بعد از انقلاب انجام داده بود. جَزاهُ اللّه خیرا.
«ج19، ص221، 13/6/64، حکم تنفیذ ریاست جمهوری برای بار دوّم.»

دانشمند و سازش ناپذیر با مستکبران
اینک به پیروی از آرای محترم ملّت عظیم الشأن و آشنایی به مقام تعهد و خدمتگزاری دانشمند محترم جناب حجت الاسلام آقای سیدعلی خامنه ای ـ ایّده اللّه تعالی ـ آرای ملّت را برای پس از پایان دوره کنونی تنفیذ، و ایشان را به سِمَت ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می نمایم. و از خداوند تعالی توفیق ایشان را در خدمت به اسلام و ملّت و کشور اسلامی خواستارم. البته رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا وقتی است که ایشان به تعهد خود و راه مستقیمی که در پیش داشته اند باقی باشند، و به اسلام و احکام نورانی آن پای بند و طرفدار مظلومان و مستضعفان و محرومان و مخالف ظالمان و ستمگران و مستکبران باشند، و با هیچ ظالم مستکبری راه سازش باز نکنند، که نمی کنند.
«ج19، ص222، 13/6/64، حکم تنفیذ ریاست جمهوری برای بار دوّم.»

خَلَف شایسته
بسمه تعالی
جناب حجت الاسلام آقای حاج سیدعلی خامنه ای رئیس محترم جمهور دامت افاضاته
رحلت والد معظم جنابعالی که عمری با علم و تعهد و تقوا به سر بردند، موجب تأسف گردید. این مصیبت را به جنابعالی و اخوان محترم و خاندان جلیل تسلیت گفته، سلامت و موفقیّت آن جناب را از خدای تعالی مسئلت دارم.
والسّلام علیکم و رحمة اللّه
روح اللّه الموسوی الخمینی
«ج20، ص9، 15/4/65.»

ناصح مشفق
مثل آقای خامنه ای، آقای رفسنجانی نصیحت کنند همه را، همه کسانی که هستند نصیحتشان کنند که یک قدری در امور تجدید نظر بکنند، این جور نباشد که همه اش هی عیب بگویند.«ج20، ص39، 8/6/65.»

خدمتگزار اسلام
ان شاءاللّه تعالی خداوند امثال جنابعالی را که جز خدمت به اسلام نظری ندارید، در پناه خود حفظ فرماید.«ج20، ص171، 16/10/66.»

بازوی توانای جمهوری اسلامی
این جانب که از سالهای قبل از انقلاب با جنابعالی ارتباط نزدیک داشته ام ـ و همان ارتباط بحمداللّه تعالی تاکنون باقی است ـ جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم.«ج20، ص173، 21/10/66.»

برادرِ خمینی
شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید، و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می کنید می دانم.
«ج20، ص173، 21/10/66.»

خورشید انقلاب
در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی، از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.
«ج20، ص173، 21/10/66.»

حامی توانمند ولایت فقیه
خوشبختانه اخیرا در همین موضوع حدود ولایت فقیه، نویسندگان و گویندگان متعهد و آگاه به مسائل اسلامی، مسئله را در مجالس و روزنامه ها تا آنجا که دیدم مورد بحث قرار داده، که من از تمامی آنان تشکر می کنم. و امید است ائمه محترم جمعه و بویژه امثال جنابعالی که در بیان مسائل دست توانا دارید، مسئله را تعقیب، و در خطبه های نماز جمعه اذهان ناآگاهان را روشن و زبان دشمنان اسلام را قطع فرمایید… در خاتمه سلامت و سعادت جنابعالی را از خداوند خواستار، و امید است امثال جنابعالی در مقاصد عالیه خود پیروز و سربلند گردید.«ج20، ص173، 21/10/66.»

دلسوز اسلام و انقلاب
حضرتعالی دلسوز اسلام و انقلاب هستید.«ج21، ص102، 4/12/67.»

اماما!
خوشا که خط عبور تو را ادامه دهیم     شعاع چشم تو را تا خدا ادامه دهیم
دوباره خواب شب شوم را بیاشوبیم     به رغم خوف و خطر، جاده را ادامه دهیم…
شکستْ کشتی دریا دلان اگر در موج     از آن کرانه که ماندند، ما ادامه دهیم
اگر ز مرز زمین و زمان فرا رفتی     تو را در آن سوی جغرافیا ادامه دهیم
اگر چه عکس تو در قاب تنگ دیده شکست     تو را به وسعت آیینه ها ادامه دهیم


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۲/۰۴
مهاجر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی