کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان
اگر مقصد پرواز است قفس ویران بهتر ....
پرستویی که مقصد را در کوچ میابد از ویرانی لانه اش نمی هراسد ....
پرستو را با گرما عهدی است که هر بهار تازه می شود وطن پرستو بهار است ...
اگر بهار مهاجر است از پرستو مخواه که بماند...
مهاجر مقصد را در پرواز می بیند...
پس دل نمی بندد...
به قول شهیدمطهری:
مرد آنست که بتوانداز آنچه به او چسبیده است جداشود وهجرت کند.
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

مادران دختر فروش


متاسفانه در این روزها مادران زیادی در جامعه دیده می شوند که آرزوهای دست نیافته ی دوران کودکی خود را به دامان دخترکانشان می اندازند، مادرانی که خود واقعیشان را از ترس شاید آبرو در پشت لباسی پنهان کرده اند و نفسانیت دست نیافته یشان را به گردن دخترکان معصوماشان می اندازند، این مادران به بهایی ارزان، بهایی همچون چند تکه لباس نیمه عریان دخترکان خود را به فروش می گذارند تا به قول خودشان دختراشان زیباتر شود. این مادران عروسکی به دست آورده اند تا با اعمال سلیقه در رفتار و پوشش او خلع دست نیافته های کودکی خود را پر کنند.

به نظر نویسنده وقتی مادر در دروان کودکی دخترش را به بهانه ی کودک بودن آنچنان که شایسته ی دختر بودن او است لباس نپوشاند و در جامعه حاضر کند، اولین گام در به حراج گذاشتن حیا و عفت دخترش را برداشته است، چون دخترک کم کم به بی حجاب بودن عادت می کند و بزرگ می شود و حالا که بزرگ شد حتی اگر همان مادر که به دست خود لباس حیای او را دریده بخواهد به او با حجاب بودن را یاد دهد نمی تواند، چرا که ریشه ی حجاب که همان حیا است به دست همین مادر در دوران کودکی از بین رفته است حالا چگونه این مادر می تواند بر روی زمینی که خود او پایه های خدا دادی ساخت خانه در آن را ریشه کن کرده است خانه ای بسازد؟

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۲ ، ۲۳:۵۹
مهاجر
در صحبت کردن با مرد‌ها اصولی باید رعایت شود، نکاتی ارزنده که زندگی را بکام زنان شیرین می‌کند.

رسول اکرم صلى الله علیه و آله: مرد، سرپرست خانواده است و درباره آنان از او سؤال مى شود و زن، سرپرست خانه شوهرش و فرزندان اوست و درباره آنان از وى سؤال مى شود.

 

ویژگی‌های «مرد» که هر زنی می‌بایست در صحبت کردن با شوهر خودش رعایت نماید عبارت است از:

1 ـ مرد دوست دارد مورد تأیید قرار بگیرد

 هر گونه سخنی که «مرد» احساس کند این نیازش خدشه دار شده است، او را عصبانی کرده و واکنش نشان می‌دهد. به طور مثال اگر شوهرتان در مورد مطلبی صحبت می‌گوید، شما با مطلب او مخالف هستی و می‌خواهی مطلب او را تصحیح کنید؛ اگر مستقیم گفتید «این مطلب نادرست واشتباه است» او جبهه می‌گیرد وبا عصبانیت از مطلب خودش دفاع می‌کند (حتی اگر حق باشما باشد). در این وضیعت، بین شما و شوهرتان ایجاد تشنج شده و گاهی اوقات به نزاع‌های بزرگی منجر می‌شود!

 

اگر همین مطلب درست خودرا با توجه به نیاز روانی فوق «مرد» بدین گونه بیان می‌کردید هیچ گونه ناراحتی به وجود نمی‌آمد واز شما هم راضی وخوشحال می‌شد.

  «عزیزم، خوشحالم که این مطلب را از شما می‌شنوم و من مطمئنم که در این مسئله حتماً موفق خواهی بود؛ ولی آیا در باره فلان مسئله این موضوع فکر کرده‌اید؟ (به وسیله طرح سۆال، مطلبی که فکر می‌کنید شوهرتان غافل شده بیان می‌کنید). منتظر پاسخ ایشان می‌مانید؛ شاید هم دلیل قانع کننده‌ای برای اثبات صحت مطلبش داشته باشد.

 از این رو به جای جمله «نه! این هیچ درست نیست وکاملاً اشتباه است!!» خوب است بگویید:

خیلی عالی است وخوشحالم ولی عزیزم آیا با فلان مطلب (ایرادی که به ذهن شماست بیان نمایید) دقت کرده‌ای؟ ممکن است برای من توضیح بیشتر دهید؟

 

2 ـ مرد نیاز به ریاست ومدیریت در خانواده را دارد

اگر شما دائم به شوهرتان دستور بدهید وبرای او برنامه بچینید، یا آنکه قبل از اینکه به شوهرتان بگویید اورا در برابر عمل انجام شده قرار بدهید، منتظر عکس العمل او باشید. زیرا او احساس می‌کند که «مدیریت» او خدشه دار شده است وتبدیل به موجودی بی‌خاصیت شده است!! شاید شما چنین منظوری نداشته باشید ولی «مرد» چنین برداشتی خواهد داشت!

 بنابراین خوب است درمواردی که می‌خواهید برنامه‌ای به شوهرتان بگویید به شکل پیشنهاد به او بگویید ومنتظر تصمیم گیری اوباشید مثلاً به جا ی جمله «امروز به فلان جابرویم» بگوییم «عزیزم به نظر شما صلاح می‌دانید (وقت دارید) امروز به فلان جا برای فلان کار برویم؟ نظر شما چیست؟

 با این ادبیات صحبت کردند حداقل 90 درصد پیشنهادات شما را می‌پذیرد؛ در حالی جملاتی که در حالت دستوری بیان می‌کنید، به احتمال زیاد شوهرتان مخالفت می‌کند.

 خدای متعال نیز در قرآن با تأکید به اینکه بندگانش با دیگران به نحو احسن سخن بگویند والاّ شیطان بین آن‌ها نزاع ودعوا راه می‌اندازد:

وَ قُل لِّعِبَادِى یَقُولُواْ الَّتىِ هِىَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّیْطَنَ یَنزَغُ بَیْنهَُمْ إِنَّ الشَّیْطَنَ کاَنَ لِلْانسَانِ عَدُوًّا مُّبِینًا

 به بندگانم بگو: «سخنى بگویند که بهترین باشد! چرا که (شیطان بوسیله سخنان ناموزون)، میان آنهانزاع و دعوا می‌اندازد؛ همیشه شیطان دشمن آشکارى براى انسان بوده است! (سوره اسرا آیه 53)

 

منبع: تبیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۲ ، ۰۶:۰۴
مهاجر

 روز گذشته پیکر مرحوم حاج‌علی اصغر نجفی رستگار پدر سردار شهید کاظم نجفی رستگار فرمانده لشکر 10 حضرت سیدالشهداء (ع) تشییع و به خاک سپرده شد.

 

شلمچه نیوز

 مرحوم نجفی رستگار که خود از رزمندگان دفاع مقدس بود، در شهرری زندگی می‌کرد و همه او و خانواده‌اش را به انقلابی بودن می‌شناختند.

محدثه نجفی رستگار فرزند شهید حاج کاظم رستگار درباره او می‌گوید: "زمانی که 40 روز از تولدم می‌گذشت، پدرم به شهادت رسید؛ پدربزرگم را «بابا» صدا می‌زدم؛ ایشان خیلی صبور بودند و این صبر را به من منتقل کردند؛ حضورشان قوت قلبی برای ما بود؛ ایشان با محبت‌های خود جای پدرم را پر می‌کردند؛ لذا من هم توانستم دوری از پدرم را با افتخار تحمل کنم. خصوصیات بارز پدربزرگم، گذشت و ایثار او بود؛ چرا که ایشان به خاطر اسلام گذشت کردند و با فرزندش وارد صحنه‌های نبرد شدند؛ پدربزرگم، پدرم را امانت از سوی خداوند می‌دانستند که در راه خودش به او بازگردانده شد."

 

به همین بهانه متن خاطره جالب و شنیدنی که توسط ناصر رستگار برادر شهید کاظم رستگار نقل می‌شود

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۲ ، ۲۳:۴۳
مهاجر
اگر تمام گنجینه های طلای دنیا را هم داشته باشیم اما زمان استفاده از این همه گنجینه را نداشته باشیم نمی توانیم بهره بگیریم.
حجت الاسلام حیدری کاشانی در برنامه سمت خدا ضمن توضیحاتی پیرامون مقام صاحب الزمانی و تعریف آن به جایگاه اسلام از دیدگاه علم مدیریت پرداخت و گفت: 
 
اسلام مدیریتی ترین آیین جهان است. آموزه های آیات و روایات بیشترین  تاکید را بر مدیریت زمان دارد. امام علی (ع) می فرمایند: لحظات باقیمانده عمر انسان قیمت ناپذیر است و  ارزش نمی توان روی آن گذاشت. به واسطه این زمانهای باقیمانده می توان گذشته را جبران کرد و آینده و ابدیت را تأمین کرد. اگر می خواهیم به پیشرفته ترین و تکاملی ترین الگوی مدیریت زمان برسیم باید با مقام صاحب الزمانی مولا ارتباط برقرار کنیم و او را الگو و مقتدا قرار دهیم. این کارشناس مذهبی به بیان روایتی از امام رضا علیه السلام در باب مدیریت زمان اشاره کرد: 
 
امام رضا (ع) می فرمایند: ۲۴ ساعت روزانه باید به ۴ قسمت تقسیم شود (اِجْتَهِدُوا فِی أَنْ یَکُونَ زَمَانُکُمْ أَرْبَعَ سَاعَاتٍ)
 
۱- سَاعَةً لِمُنَاجَاةِ اللَّهِ ( ساعتی برای عبادت و مناجات )
 
۲- سَاعَةً لِأَمْرِ الْمَعَاشِ ( ساعتی برای معیشت )
 
۳- سَاعَةً لِمُعَاشَرَةِ الْإِخْوَانِ وَ الثِّقَاتِ ( ساعتی برای معاشرت)
 
۴- سَاعَةً تَخْلُونَ فِیهَا لِلَذَّاتِکُمْ (ساعتی برای لذت و استراحت )
 
 
قسمتهای مختلف شبانه روز در روایات
 
غیر از روایات ذکر شده در بالا روایات دیگری نیز در مورد ساعات روزمره آمده است که در این برنامه به نمونه هایی از آن اشاره شد:
 
۱- یک سوم پایانی شب : بهترین زمان برای رسیدن به این کمالات یک سوم پایانی شب است این زمان انسان را به زیبایی در چهره و معیشت و افزایش روزی میرساند.
 
۲- نماز صبح اول وقت : کسی که نماز صبح را اول وقت و به جماعت بخواند دواثر دارد.۱- نماز او در بین نیکان و ابرار عالم بالا میرود ۲- در طول روز جزو متقین به حساب می آید.
 
۳- بیداری بین الطلوعین: وقتی است که به شدت از خواب نهی شده است. این خواب برکت سوز و نکبت بار است.
 
۴- صبح علی الطلوع : شروع به کار و کسب روزی ( انسان را خوش روزی میکند و حافظه را قوی میکند)
 
۵- خواب قیلولهخواب قیلوله قبل از نماز ظهر و یا خواب قیلوله بعد از ظهر به مدت ۱۵ تا ۴۵ دقیقه
 
۶- نماز ظهر و عصر که سفارش شده این دو نماز با ۲ تا ۳ ساعت فاصله خوانده شود.
 
۷- خواب پیش از غروب و بین العشایین به شدت نهی شده است. زیرا جنون آور و حافظه را از بین می برد
 
۸- هرگز نماز مغرب و عشا را عقب نیندازید. سفارش شده نماز عشا را ۲ ساعت بعد از نماز مغرب خوانده و سپس به خواب برویم.
 
۹-  نماز عشا به نماز خواب هم تشبیه شده است. ۲ ساعت بعد از نماز مغرب بهترین زمان برای استراحت و لذت است . به گونه ای که خستگی انسان از بین برود و خود را برای مناجات شبانه آماده کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۹:۱۸
مهاجر

این روزها

بیشتر از انتخابات

به این حرف جلیلی فکر می کنم که

 اگر برای "مادر،مسجد، معلم "

اهمیت ویژه قائل بشیم

و سرمایه گذاری درستی کنیم،

خیلی جاها بی نیاز می شیم از هزینه کردنهای دیگه......

 یعنی ارزش بنیادی این حرف یک طرف، کل داستان انتخابات یک طرف...


نظرم درباره ی این حرف این بود که عمق حرف کار فرهنگی درست اسلامی را یک نفر در قالب یک جمله گفت...

حرفی که مثل دردی شده بود که من نتونسته بودم تبدیلش کنم به جمله...

 یک جور سازمان دهی ذهنی جدید،پر شدن خلاء فکری و باز شدن افق جدید پیش روی بچه های پای کار....


 

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۲ ، ۱۴:۴۹
مهاجر
 این، آینده‌ى قطعى شماست
ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهى، با کمکهاى معنوى غیبى و با ادعیه‌ى زاکیه و هدایتهاى معنوى ولى‌الله‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامى را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامى را برافراشته نماید. این، آینده‌ى قطعى شماست. جوانان، خودشان را براى این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهاى مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.
دیدار ایثارگران 29/05/1376 
 و...
در ادامه مطلب مطالعه کنید ...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۲ ، ۱۲:۲۸
مهاجر

اگر چه طبیبی و دوا درست میکنی
گهی برای خیر ما بلا درست میکنی

از اینطرف همیشه بارها خراب میکنم
از آنطرف همیشه بارها درست میکنی

گرچه من خجل شدم اگر چه سنگ دل شدم
تو از همین سنگ هم طلا درست میکنی

من از گناه خسته ام از اشتباه خسته ام
بجان مادرت بگو مرا درست میکنی؟

گدای آستانه ات شدن به دست ما نبود
تو با کریمی خودت گدا درست میکنی

کنار تو غریبه های شهر نیز راحتند
تویی که از غریبه آشنا درست میکنی

اگر بناست بعد از این مرا خراب تر کنی
از اول این خراب را چرا درست میکنی؟

از این دلی که سالهاست بندگی نکرده است
فقط تویی که بنده ی خدا درست میکنی

تویک غروب میرسی وگنبد بقیع را
شبیه گنبد امام رضا درست میکنی

علی اکبر لطیفیان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۲ ، ۱۲:۱۰
مهاجر

   بزرگترین وظیفه منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پیوندهاى دینى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنین و همچنین براى پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. کسانى که در دوران دفاع مقدّس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدّس شرکت مى‌کردند، منتظران حقیقى بودند.

نایب امام زمان، امام خامنه ای


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۲ ، ۱۲:۰۸
مهاجر