کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان
اگر مقصد پرواز است قفس ویران بهتر ....
پرستویی که مقصد را در کوچ میابد از ویرانی لانه اش نمی هراسد ....
پرستو را با گرما عهدی است که هر بهار تازه می شود وطن پرستو بهار است ...
اگر بهار مهاجر است از پرستو مخواه که بماند...
مهاجر مقصد را در پرواز می بیند...
پس دل نمی بندد...
به قول شهیدمطهری:
مرد آنست که بتوانداز آنچه به او چسبیده است جداشود وهجرت کند.
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۵ مطلب در اسفند ۱۳۹۲ ثبت شده است

امروز یکی قضیه ی جالب و در عین حال عبرت آموزی رو نقل کرد . گفت : با چند تا از رفیقام سوار تاکسی بودیم که راننده ی تاکسی برای اینکه ما رو نصیحت کنه که در این سنین جوانی مواظب خودتون باشید ، گفت : بیست سی سال قبل وقتی که 18 سالم بود ، توی محلمون یک زن خراب زندگی می کرد که شوهر هم داشت . یه بار وسوسه شدم که باهاش رابطه داشته باشم .

خلاصه وقتی که شوهرش نبود رفتم خونش و مشغول شدیم . اواخر کار بود که در خونشو زدند . زن فوری لباساشو پوشید و رفت دم در . شوهرش اومده بود . زن هم گفت : حاجی امروز آبگوشت داریم برو چند تا نون بخر و بیا . شوهرش رفت و من هم لباسمو پوشیدم و از خونه زدم بیرون . این بود تا چند سال قبل که بین روز با تاکسی رفتم خونه . همین که در را زدم ، زنم اومد در خونه و گفت : حاجی آبگوشت داریم ، برو چند تا نون بخر وبیا ! چون جمله اش دقیقا شبیه جمله ی سی سال قبل اون زن خراب بود ، ناگهان خاطره ی اون روز در ذهنم تداعی شد و دلم آشوب شد . فوری رفتم در تاکسی نشستم و منتظر شدم . بعد از لحظاتی دیدم جوانی از خانه ام بیرون زد .
صداش زدم و گفتم : سوار شو . گفت : تو کی هستی ؟ گفتم : سوار شو تا بهت بگم . وقتی سوار شد ، گفتم : من شوهر همون زنی هستم که الآن باهاش مشغول بودی ! از ترس شروع به لرزیدن کرد . گفتم : نترس ، حقم بود و خاطره ی دوران جوونیمو واسش تعریف کردم و گفتم :
تو هم منتظر چنین روزی باش !
بعد از این قضیه هم زنم رو طلاق دادم . این را براتون گفتم که مراقب رفتارتون باشید و گول وسوسه های شیطون رو نخورید...
پیامبر اکرم (ص) فرمود: هر کس با زن مسلمان یا یهودى و نصرانى و مجوسى یا کنیزى که آزاد باشد زنا کند و بدون توبه و با اصرار بر این گناه از دنیا برود، خداوند متعال سیصد در عذاب را در قبرش باز مى کند که از هر درى مارها، عقرب ها، افعى ها و اژدهاهایى از آتش بیرون آیند و او را نیش زنند که در اثر آن ، بدنش آتش گیرد و تا روز قیامت بسوزد.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ اسفند ۹۲ ، ۲۱:۲۲
مهاجر


احزاب وتشکل های سیاسی بعد از انقلاب اسلامی در ابتدا در قالب جریان راست و چپ صف بندی نمودند.گروههای راست شامل جامعه روحانیت مبارز (دبیر کل محمد رضا مهدوی کنی)و تشکل های همسو با آن از جمله حزب مؤتلفه اسلامی (دبیرکل محمد نبی حبیبی دبیر کل), جامعه اسلامی مهندسین (دبیر کل محمد رضا باهنر), جامعه زینب (دبیر کل اعظم حاجی‌عباسی), جامعه اسلامی پزشکان ایران (دبیر کل ظفرقندی), جامعه اسلامی کارگران (دبیر کل علی‌رضا صابر), جامعه انجمن های اسلامی بازار و اصناف (دبیر کل احمد کریمی اصفهانی), جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران (دبیر کل علی عباسپور), جامعه اسلامی دانشجویان (دبیر کل محمد پهلوان), جامعه اسلامی فرهنگیان (دبیر کل عزت الله دهقان)و...گروههای چپ شامل مجمع روحانیون مبارز(دبیر کل سید محمد موسوی خوئینی ها) و تشکل های همسو که پس از دوم خرداد 76 در قالب جبهه دوم خرداد (شامل حزب مشارکت ایران اسلامی( محسن میر دامادی)، حزب همبستگی ایران اسلامی (دبیرکل محمد رضا راه چمنی)، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران (دبیر کل محمد سلامتی) ، حزب کارگزاران سازندگی ایران (دبیر کل غلامحسین کرباسچی) ، دفتر تحکیم وحدت ( دبیر کل محمدعلی اسلامی)، خانه کارگر( دبیر کل علیرضا محجوب)، مجمع نیروهای خط امام ( دبیرکل سید هادی خامنه ای ) ، جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران ( دبیر کل زهرا مصطفوی )، مجمع اسلامی بانوان ( فاطمه کروبی )، انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران( دبیر کل علی شکوری راد) ، حزب اسلامی کار(دبیر کل حسین کمالی) ، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ( دبیر کل نجفقلی حبیبی) ، انجمن اسلامی معلمان ایران( دبیرکل داود محمدی)، مجمع نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی ( دبیر کل ید الله اسلامی )به فعالیت سیاسی پرداختند .در آستانه انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری جریان های سیاسی کشور که تا پیش از این در قالب دو جریان چپ وراست فعالیت داشتند ، در قالب گروههای اصولگرا و اصلاح طلب صف بندی نمودند . در جریان انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری عملا گروههای سیاسی و جریانات سیاسی به سمت ائتلاف در سایه دو جبهه اصولگراو اصلاح طلب پیش رفتند ،جبهه اصولگراشامل جامعه روحانیت مبارز  و گروههای همسو با آن و جبهه اصلاح طلبان شامل جامعه روحانیون مبارز و تشکل های همسو ، گروههای موسوم به جبهه دوم خرداد می باشد.حزب اعتماد ملی نیز توسط مهدی کروبی در سال 84 تشکیل شد .مهم ترین دیدگاههای جبهه اصولگرا عبارتند از : توجه ویژه به ارزشها و اصول اسلامی و انقلابی و محور قرار دادن آن در تصمیم گیری ها ، عدالت محوری و رفع محرومیت ها وتبعیض ها و توزیع عادلانه منابع کشور و پایه ریزی اقتصاد عدالت محور ، خدمتگزاری بی منت و مهر ورزی و در عرصه سیاست خارجی محور قرار دادن اصول و ارزشهای انقلاب ،تامین منافع ملی و کوتاه نیامدن در برابر زیادی خواهی های قدرتهای بزرگ . مهم ترین دیدگاههای جبهه اصلاح طلب عبارتند از : پیگیری اصلاحات در کشور در عرصه های مختلف ، گسترش آزادی های مدنی و مشارکت مردمی وتلاش برای تامین حداکثر حقوق شهروندی مردم و در عرصه سیاست خارجی ارتقاء جایگاه کشور در سطح جهانی و پیشبرد اهداف و منافع ملی در سایه گفتگو و پرهیز از برخورد مستقیم با قدرتهای بزرگ  در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دلیل اختلاف در چند مسأله از جمله موضع گیری افراد در جریان فتنه پس از انتخابات 88 و مقابله با نفوذ جریان انحرافی در دولت و عملکرد دولت دهم، شاهد جبهه بندی‏های مختلفی در میان گروههای اصول گرا بودیم که البته بخشی از این جبهه بندی ها بیشترنوعی آرایش انتخاباتی و ائتلاف انتخاباتی محسوب می‏گردد و نام افرادی همزمان در چند لیست این جبهه‏ها به چشم می‏خورد که گویای این نکته است. مهمترین این جبهه ها عبارتند از :جبهه متحد اصول گرایان : (تحت هدایت حضرت آیت الله مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز و حضرت آیت الله یزدی دبیر کل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)جبهه پایداری انقلاب اسلامی : دبیر کل مرتضی آقا تهرانیجبهه ایستادگی ایران اسلامی: دبیرکل محسن رضاییجبهه صدای ملت : دبیرکل علی مطهریعلاوه بر این  جبهه بندی ها می توان به گروههای دیگری از جمله جبهه بصیرت و بیداری ، جبهه توحید و عدالت ، ائتلاف جهادگران ایران اسلامی ، جبهه دانشگاهیان انقلاب اسلامی و... اشاره نمود .در میان اصلاح طلبان نیز حزب  مردم سالاری به دبیرکلی مصطفی کواکبیان تشکیل گردید.اصلاح طلبی (Reformism): اصلاح ‏طلبى، هوادارى از سیاست تغییر زندگى اجتماعى، اقتصادى یا سیاسى با روش‏هاى ملایم و بدون شتاب مى‏باشد. بر این اساس واژه اصلاحات در مقابل واژه انقلاب(Revolution) مى‏باشد که این دو پدیده از نظر شتاب دامنه و جهت دگرگونى در نظام‏هاى سیاسى و اجتماعى تفکیک پذیرند. انقلاب به یک دگرگونى سریع، کامل و گاه خشونت‏آمیز در ارزش‏ها، ساختار اجتماعى، نهادهاى سیاسى، سیاست‏هاى حکومتى و رهبرى سیاسى اجتماعى اطلاق مى‏شود. اصلاح‏طلبى از نظر کلى در برابر محافظ کارى از سویى و انقلاب خواهى از سوى دیگر قرار مى‏گیرد.( آشوری، داریوش، دانشنامه سیاسی، تهران: مروارید، 1379، ص 72)بنابر این اصلاح طلبی , جریانی سیاسی است که دگرگونی جامعه را از طریق انجام اصلاحات و نه انقلاب، تبلیغ می‏کند. (آقا بخشی ، علی ، افشاری راد ، مینو ، فرهنگ علوم سیاسی ، تهران: چاپار ، 1383، ص 575)اصول گراFundamental)): اصول گرایی به معنای پایبندی به اصول و ارزش‏های خاص است. از اصل گرایی به بنیادگرایی نیز تعبیر شده است که عبارت است از: جنبشی در چارچوب یک دین یا آیین سیاسی که گرایش به شکل اصلی و ارزش‏های اولیه آن دین یا آیین سیاسی دارد. بنیاد گرایی دو اطلاق مثبت و منفی دارد ؛ مثبت آن اصولی بودن و تمسک به اصل است و کاربرد منفی آن، قشریگری و تمسک به ظواهر.( همان، ص 261)در ادبیات سیاسی معمولاً بنیادگرایی با بار منفی همراه است از این رو تعبیر بنیادگرایی به جای اصول گرایی مناسب به نظر نمی‏رسد.زیرا در اصول‌گرایی ضمن پایبندی به اصول و ارزش‏ها از قشریگری، تحجرو واپس گرایی کناره‏گیری می‏شود.برای آشنایی بیشتر با احزاب و جریان های سیاسی کشور به منابع زیر مراجعه نمایید.
دارابی، علی، جریان شناسی سیاسی در ایران، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 1388مظفری، آیت،
جریان شناسی ایران معاصر، قم: پژوهشکده تحقیقات اسلامی، 1385جعفریان، رسول،
جریان‏ها و سازمان‏های مذهبی – سیاسی ایران سال‏های 1320 -1357، تهران : مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1383مرتجی، حجت،
جناح‏های سیاسی در ایران امروز، تهران: نقش و نگار، 1377میر سلیم، سید مصطفی
جریان شناسی فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی، تهران:گروه تحقیق جهاد دانشگاهی، 1384نوذری، عزت­الله
 تاریخ احزاب سیاسی در ایران، شیراز: نوید، 1380ناظری، محمد رضا
 شناسنامه احزاب سیاسی ایران، قم: پارسیان، 1382شادلو، عباس
 اطلاعاتی درباره احزاب و جناح‏های سیاسی ایران امروز، تهران: گستره 1379احمدی حاجیکلایی، حمید
 جریان شناسی چپ در ایران، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 1387

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۴۰
مهاجر

 

امام به معنای پیشوا، پیشرو، الگو و راهنما است و به رهبران دینی که دارای نقش برجسته علمی ، اجتماعی ، سیاسی باشند نظیر امام غزالی امام موسی صدر ، امام خمینی . با توجه به ویژگی های برجسته و ممتاز آیت الله خامنه ای در هدایت و رهبری ، و بار معنایی مهمی که واژه امام در ادبیات دینی و افکار عمومی جهان دارد ، قطعاً کاربرد لفظ امام برای ایشان نه تنها شایسته بلکه بایسته می باشد و تاثیرات بیشتری در پذیرش جایگاه و تبعیت و اطاعت از دیدگاهها و فرامین ایشان به عنوان نائب معصوم (ع) ، ولی فقیه زمان و یکی از بزرگترین شخصیت های دینی و سیاسی جهان اسلام خواهد داشت .
واژه امام در لغت بمعنای پیشوا و رهبراست؛ چه پیشوای کفر و چه پیشوای ایمان. افزون بر کاربرد امام در امام جماعت و امام جمعه،در قرآن کریم هم برای پیامبران الهی نظیر حضرت ابراهیم و پیشوایان صالح(وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِیتَاء الزَّکَاةِ وَکَانُوا لَنَا عَابِدِینَ.) و هم برای پیشوایان کفر(فقاتلوا ائمه الکفر) به کار رفته است. در بین مسلمانان گاهی به رهبران دینی - که دارای نقش برجسته‏ای بودند - نیز اطلاق شده است مثلا در جوامع سنی "امام غزالی" یا در جوامع شیعه "امام موسی صدر" و" امام خمینی" به کار می رود. ولایت فقیه تداوم ولایت رسول الله(ص) و معصومین (ع) است ولی فقیه از طرف آن بزرگواران به رهبری جامعه اسلامی برگزیده شده و مورد پذیرش امت اسلامی است لذا هم از نظر لغوی و هم دینی، ولی فقیه امام و رهبر جامعه اسلامی در عصر غیبت است. بنا بر این آیت الله خامنه ای امام است، به همان دلایلی که امام خمینی (ره) امام بود. و با توجه به ویژگی های برجسته و ممتاز آیت الله خامنه ای در هدایت و رهبری ، و بار معنایی مهمی که واژه امام در ادبیات دینی و افکار عمومی جهان دارد ، قطعاً کاربرد لفظ امام برای ایشان نه تنها شایسته بلکه بایسته می باشد و تاثیرات بیشتری در پذیرش جایگاه و تبعیت و اطاعت از دیدگاهها و فرامین ایشان به عنوان نائب معصوم (ع) ، ولی فقیه زمان و یکی از بزرگترین شخصیت های دینی و سیاسی جهان اسلام خواهد داشت .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۲۶
مهاجر

از بچگی همه ما این را شنیده ایم که حقوق زنها پایمال می شود.
آیا واقعاً حقوق زن ها پایمال شده است؟
از کودکی شروع میکنیم:
در کودکی پسرها هر وقت شیطنت می‌کردند یک سیلی محکم صورتشان را نوازش می‌کرد، اما دخترها هر وقت شیطنت می‌کردند یک ضربه فانتزی کوچولو روی دستشان می‌خورد!
خودتان قضاوت کنید؛ کدام ضربه درد بیشتری دارد؟ روزهای جمعه که مدرسه‌ها تعطیل بود: پسرها برای خرید نان مجبور به بیگاری در صف نان بودند، در حالی که دخترها کنار عروسک هایشان لالا می‌کردند.
هنگامی که کارنامه ها را به دست والدین محترم میدادند؛ پسرها شدیداً بخاطر نمرات پایین سرکوفت می‌خوردند و البته گاهی هم ممنوع شدن از مشاهده کارتون، در صورتی که دخترها هیچی نمی‌شدند. چون قرار بود در آینده ازدواج کنند و نان آور خانه هم نخواهند بود. هنگامی که پدر خانواده شب به منزل می آمد؛ پسرها فرار می‌کردند و یه گوشه ای می‌خزیدند تا چغولی های مادر، کار دستشان ندهد، اما دخترها به بغل پدر می‌پریدند و چپ و راست قربون صدقه می‌شنویدند.
روز اول مهر ماه که مدرسه ها باز میشد؛

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۱۷
مهاجر
افسران - کودک ۵ ساله چه سوالی از رهبر پرسید؟ و چه خواست؟
 
 
 
 
 
 
 
 
 
چندی پیش سید علی عزیزی که کودک پنج ساله‌ای است، به همراه پدر خود برای اقامه نماز به حسینیه امام خمینی(ره) خدمت مقام معظم رهبری رفته بود.
وقتی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اقامه نماز وارد حسینیه می‌شوند؛ سید علی ۵ ساله دست پدر خود را رها می‌کند و به سمت ایشان می‌دود و دست رهبر انقلاب را می‌گیرد.
سید علی که علی‌رغم سن کم خود حافظ ۵ جزء قرآن کریم نیز هست، خطاب به رهبر انقلاب می‌گوید: “آقا می‌شود چفیه‌تان را به من بدهید؟”. تصویر هدیه شدن چفیه رهبری واقعه‌ای بوده که او بارها از تلویزیون آن را تماشا کرده است.
مقام معظم رهبری پاسخ درخواست سیدعلی را با لبخندی داده و خطاب به همراهان خود می‌گویند که ” چفیه را بدهید به آقا”. پدر سید علی در خاطره‌ای می‌گوید: از آن به بعد هر وقت با این بچه هم کلام می‌شوم او به من می‌گوید که “آقا به من گفتند آقا”.

در ادامه ماجرای دیدار این کودک با رهبر انقلاب در حالی‌که آیت‌الله خامنه‌ای دست نوازش بر سر او می‌کشیدند، سید علی ۵ ساله از ایشان می‌پرسد: “آقا شما که اینقدر مهربان هستید، چرا آمریکا اینقدر از شما می‌ترسد؟” که این سؤال با لبخند دیگری از سوی رهبر انقلاب مواجه می‌شود. در همین هنگام یکی از همراهان رهبر انقلاب در پاسخ به سؤال سید علی می‌گوید: “حضرت آقا آدم خوبی است؛ و چون از خدا می‌ترسد آن‌ها(آمریکایی‌ها) هم از آقا می‌ترسند
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۴ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۰۱
مهاجر