کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان
اگر مقصد پرواز است قفس ویران بهتر ....
پرستویی که مقصد را در کوچ میابد از ویرانی لانه اش نمی هراسد ....
پرستو را با گرما عهدی است که هر بهار تازه می شود وطن پرستو بهار است ...
اگر بهار مهاجر است از پرستو مخواه که بماند...
مهاجر مقصد را در پرواز می بیند...
پس دل نمی بندد...
به قول شهیدمطهری:
مرد آنست که بتوانداز آنچه به او چسبیده است جداشود وهجرت کند.
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۲۵ مطلب در مهر ۱۳۹۱ ثبت شده است

شهید حمید باکری

قبل از شرح داستان آشنایی حمید و همسرش بهتر می دانم مطلبی عرض کنم، داستان زندگی حمید برای افرادی که در زندگی کمی اختلاف نظر و عقیده دارند بسیار پندآموز است، به نظر بنده خیلی ها ازدواجشان همراه ریسک است؛ حمید که تازه از آلمان برگشته به کوچه ای که خانه شان را احاطه کرده وارد می شود و در کمال ناباوری عروس آینده زندگیش که در آن زمان هم محلیشان است را می بیند، فضا فضای قبل از انقلاب است، دختر ناگهان با صدای بلند از برگشتن حمید ابراز خوشحالی می کند؛ حمید هم که خیلی پسر نجیب و سر به زیری است متعجب از حرکت دختر به سمت خانه شان حرکت می کند.


چند ماه بعد حمید به عروس آینده اش زنگ می زند. آخر او دوست خواهرهایش است و از او درخواست می کند که به خانه آنها برود، عروس آینده حمید تازه متحول شده و در فضای جریانات انقلاب قرار گرفته، ولی بیشتر جو روشنفکری دارد. به خانه داماد آینده می رود و حمید هم بی مقدمه می رود سر اصل مطلب و از او خواستگاری می کند.


عروس هم که خیلی مسئله را جدی نگرفته زیر لب می خندد و اجازه خروج می گیرد، اما نمی داند که سرنوشت آنان را برای هم قرار داده، بعد از صحبت ها و گفت و گوها بالاخره رضایت می دهد.


حمید به خانه عروس رفته و در اتاقش عکس چه گوارا را کنار عکس شریعتی می بیند از او می پرسد، عکس شریعتی زده ای درست، برای چه چه گوارا را کنارش گذاشتی؟


عروس هم استدلال هایی می آورد که حمید زیاد پافشاری نمی کند، اما حرف جالبی می زند. او می گوید: اگر من هم بخواهم عکس تمامی افراد مورد علاقه ام را به دیوار بزنم که خانه می شود نمایشگاه.


بعد به او می گوید: هر کس که وارد اتاق تو می شود به استدلال های تو گوش نمی کند، بلکه وقتی عکس را می بیند قضاوت می کند، پس زمینه قضاوت غلط برای دیگران ایجاد نکن!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۱ ، ۱۲:۰۰
مهاجر

صدر گفته بود:
شما کارتان با من است  ˓مشکلتان با من  است با خواهرم چه کار دارید؟
و مرد در آمده بود که:
 یک اشتباه در تاریخ برایمان بس بود:
زنده ماندن زینب در کربلا
بودنی که تاوانش را ما پس دادیم.
مسلمان از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود!!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۱ ، ۱۲:۰۰
مهاجر
شب عملیات من جلو بودم و علی پشت سرم. به دو به سمت خاکریز می رفتیم. از زمین و آسمان آتش دشمن می بارید. در یک لحظه کلاه از سرم افتاد. علی داد زد: «کلاتو بردار!» خم شدم کلاه را بردارم که حس کردم یک گلوله از لای موهایم رد شد و پوست سرم را خراش داد! برگشتم به علی بگویم «پسر! عجب شانسی آوردم» ... گلوله توی پیشانی علی بود.

نوشته مهدی پورامین
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۱ ، ۱۲:۰۰
مهاجر
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۱ ، ۱۲:۰۰
مهاجر

حضرت معصومه سلام الله علیها بانوی کرامت است و ائمّه علیهم السلام احترام ویژه‌ای برای او قائلند.

چند وقت پیش خانمی به هنگام خروج از حرم برای گرفتن کفشش به کفشداری حرم مراجعه کرد. کفشدار با دیدن شماره گفت: خانم محترم این شماره مربوط به کفشداری حرم امام رضا علیه السلام است. آن خانم با تعجّب پرسید مگر این جا مشهد نیست؟ کفشدار پاسخ داد: این جا قم است. زن تا این جواب را شنید، مضطرب شده و شروع به گریه کرد. خدّام اطرافش را گرفتند و دلیل گریه اش را پرسیدند. زن گفت: چند ساعت پیش با شوهرم از نیشابور به زیارت آقا علی بن موسی الرّضا علیه السلام مشرّف شدیم. پس از ورود به داخل حرم به آقا گلایه کردم که من عمری است به زیارت شما می‌آیم. امّا زیارت خواهرتان روزی ام نشده است. شما وسیله رفتن به قم را برایم فراهم کنید. حالا اینجا هستم. وقتی خادمین حرم با شوهر این خانم تماس گرفتند، گفت: یک ساعت است در حرم امام رضا علیه السلام منتظر و نگران او هستم.

از زیارت و رفت و آمد مستمر به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها دریغ نکنید. این سنّت بزرگان ماست، بزرگانی چون آیت الله بهجت که زیارت روزانه و تعقیبات یک ساعته ی ایشان در حرم ترک نمی‌شود یا نمی شد؟. مرحوم آیت الله مرعشی رحمة الله علیه چندین سال، ساعتی قبل از اذان صبح، پشت درب حرم می‌نشست و اوّلین زائر هر روز حضرت معصومه سلام الله علیها بود. او کم انسانی نیست؛ عالم بزرگی است که هزاران تألیف و تحقیق و شاگرد دارد و از آغاز جوانی اش به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مشرّف گردیده است.

 

 

به نقل از استاد دکتر مرتضی آقا تهرانی(زید عزه)

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۱ ، ۱۲:۰۰
مهاجر

بد حجاب ، دختران ، چادر ، حجاب
برگشت گفت: آخه این چیه سرت کردی ، مثل امل ها !!!  مثل اینکه باورت نشده قرن بیست و یکه و شبیه مردم عصر حجر می گردی !!!

گفتم: واقعاْ ؟! عصر حجر یعنی کی ؟!

گفت:چه می دونم 14 قرن پیش.
گفتم:چه جالب 14 بیشتره یا16؟
گفت : چه سوالایی میکنی معلومه 16!
گفتم: پس 16 قرن پیش عصر حجر تره تا 14 قرن پیش
گفت:معلومه
گفتم: پس شما با این حساب باید دمده تر باشید که مثل مردم 16 قرن پیش می گردید اونم چه زمانی موقعی که بهش می گفتن عصر جاهلیت دیگه از اسمش هم پیداست که خیلی دمده است...
دیگه پی اش رو نگرفت گذاشت رفت
افحکم الجاهلیة یبغون ومن احسن من الله حکما لقوم یوقنون مائده 50

آیا حکم جاهلیت را می جویند و چه حکمی برای یقین آورندگان از حکم خدا بهتر است ؟

و لا تبرجن تبرج الجاهلیة احزاب 33

و به همسرانت بگو خود را چنان زنان جاهل نیارایند

برگرفته از وبلاگ محجبه ها فرشته اند

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۱ ، ۱۲:۰۰
مهاجر
امروز که داشتم توی نت دنبال یک سری مطلب می گشتم چشمم به مطلبی افتاد که نتونستم از کنارش راحت رد بشم، مطلبی که وقتی بهش خوب دقت می کنیم به عمق فاجعه پی می بریم.تازه امروز فهمیدم جنگی که سالهاست بزرگان از اون به عنوان جنگ نرم یاد می کنن چیه و خیلی وقته که شروع شده، اما ما هنوز در خوابیم....

..ما باید شور و شوق زن مسلمان را به سمت زیبایی خودش و پوشیدن کمترین لباس ها بکشانیم تا بیشترین فتنه را برای مردان داشته باشد،

باید در ذهن هر زن مسلمان جا بیندازیم که به دنیا آوردن بیش از یک یا دو فرزند زیبایی اش را از بین می برد؛

زن مسلمان باید باید برای زیبایی ظاهرش تلاش کند نه حجاب داشتن که آن زیبایی را می پوشاند،

ما باید در راه اینکه هر زن مسلمان به سوی برهنگی برود کار کنیم.

یک خاخام یهودی به نام مردخای فرومار ، از زنان یهودی خواسته بود که هرزگی را در میان جوانان مسلمان به عنوان ابزاری برای از بین بردن هویت عربی و اسلامی آنها و به عنوان یک راه حل نهایی برای مساله درگیری اعراب و اسراییل گسترش دهند.

این خاخام یهودی ضمن بیان این مطلب که او برای درگیری اعراب صهیونیست یک راه حل جادویی دارد که در صورت اجرا، منجر به پایان کامل درگیری صهیونیست با اسلام می شود، به رسانه ها گفت که او در واقع سه راه حل برای پایان درگیری اسراییل با مسلمانان دارد اما راه حلی که به عقل و قلب او نزدیکتر است این است که ادارات صهیونیستی در اسراییل و جهان، تمام تلاش خود را برای سکولار کردن کامل جامعه اسلامی به کار ببندند به گونه ای که همه اصول و تعالیم و تاریخ اسلام را از بین ببرند.

این کار باید از راه اشاعه رابطه جنسی، هرزگی و فرهنگ برهنگی در میان مسلمانان صورت بگیرد.

همه این ابزارها منتهی به خلع اسلام از سینه مسلمانان و تبدیل آنها به جامعه هایی سکولار می شود که هرگز به دنبال مقدسات اسلامی اشان نمی گردند.

او در ادامه  افزود: در این صورت مسلمانان برای دستیابی به آخرین تکنیک های جنسی به سوی ایجاد روابط قوی با اسراییل و آمریکا و غرب پیش خواهند شتافت،

در این هنگام ما باید از اینترنت به شکل گسترده تری برای ترویج افکار و فنون جنسی که بر هیجان جوانان مسلمان سیطره دارد استفاده کنیم تا آنها به غرب نزدیکتر شده و اندک اندک از فرهنگ اسلامی شان دور شوند.

اسراییل باید هر تلاش نظامی را برای رهایی از مسلمانان فراموش کند زیرا تا وقتی در درون آنها کوچکترین اثری از علاقمندیهای اسلامی‌‌شان وجود داشته باشد اینکار بی نتیجه است، اما اسراییل می تواند پس از سکولار کردن آنها به آسانی از این مرحله عبور کند، به همین دلیل ما باید از امروز فقط زنان فاسد را به جوامع اسلامی بفرستیم و فیلم ها و سایت های جنسی اینترنتی را ترویج کنیم.

او در پایان ارائه راه حل جادویی خود گفت: ما باید شور و شوق زن مسلمان را به سمت زیبایی خودش و پوشیدن کمترین لباس ها بکشانیم تا بیشترین فتنه را برای مردان داشته باشد،

باید در ذهن هر زن مسلمان جا بیندازیم که به دنیا آوردن بیش از یک یا دو فرزند زیبایی اش را از بین می برد؛ زن مسلمان باید باید برای زیبایی ظاهرش تلاش کند نه حجاب داشتن که آن زیبایی را می پوشاند، ما باید در راه اینکه هر زن مسلمان به سوی برهنگی برود کار کنیم.

این خاخام یهودی ضمن آنکه آینده را متعلق به سکولار دانست نه دین گفت: اسراییل باید به دنبال زنان مسلمانان سکولار بگردد، آنها را تقویت کند و شور آنها را برای کار کردن در چارچوب نقشه سکولار کردن جامعه اسلامی برانگیزد و همزمان به ترویج این مطلب در جهان بپردازد که دین یهود تنها دین حقیقی در تمام عالم است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۱ ، ۱۲:۰۰
مهاجر
خبرآنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در اولین نشست هماهنگی تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور افزود: همچنین بحث تفکیک دختر‌ها و پسر‌ها در دانشگاه‌‌ها جز در موارد ضروری باید در دستور کار قرار گیرد. در این زمینه بنده در جلسه‌ای در زمینه اسلامی کردن دانشگاه‌ها عنوان کردم که جز در موارد ضرورت، کلاس‌ها جدا برگزار شود و می‌توان تمهیداتی فراهم کرد تا صبح‌ها خانم‌ها و عصر‌ها آقایان در دانشگاه درس بخوانند.

خود را به خط سیاسی نفروشید

وی خطاب به تشکل‌های دانشجویی تاکید کرد: رنگ دینی را در تشکل‌ها پر رنگ کنید، کارهای فرهنگیتان ماندگار باشد، نماز را محور کارهای خود قرار دهید و با قرآن انس بگیرید. مراقب باشید که خود را به خط سیاسی نفروشید. همچنین موضع خود را حق قرار دهید و تحت تاثیر قرار نگیرید چرا که موضع‌گیری‌های سیاسی گاهی آدم را بی‌دین می‌کند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور همچنین با تاکید بر تاثیر تعامل حضوری، خطاب به روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد که روزی پنج دقیقه خصوصی با دانشجویان صحبت کنند چرا که اثر صحبت‌های خصوصی بسیار تاثیرگذار است.

ازدواج و نماز

آمار طلاق زیاد شده است که یکی از دلایل آن دیر ازدواج کردن است.

دوای غفلت را نماز و دوای شهوت را ازدواج عنوان کرد و گفت: اصل کارهای فرهنگی مربوط به ازدواج و نماز است و تمام فعالیت‌های فرهنگی باید صرف این دو موضوع شود.

نظام را ضعیف نکنید

قرائتی خطاب به دانشجویان با تاکید بر اینکه عیب‌های نظام را توجیه نکنید، نظام را تضعیف نکنید و آن را تکمیل کنید، تصریح کرد: هر چند در برخی جا‌ها نظام ضعف‌هایی دارد اما باید توجه داشت که این نظام با خون شهدا و همچنین تعداد زیادی جانباز و آزاده به دست آمده است و در واقع این نظام مفت به دست نیامده است.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۱ ، ۱۲:۰۰
مهاجر