کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان
اگر مقصد پرواز است قفس ویران بهتر ....
پرستویی که مقصد را در کوچ میابد از ویرانی لانه اش نمی هراسد ....
پرستو را با گرما عهدی است که هر بهار تازه می شود وطن پرستو بهار است ...
اگر بهار مهاجر است از پرستو مخواه که بماند...
مهاجر مقصد را در پرواز می بیند...
پس دل نمی بندد...
به قول شهیدمطهری:
مرد آنست که بتوانداز آنچه به او چسبیده است جداشود وهجرت کند.
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۰۹ مهر ۹۱ ، ۱۲:۰۰

آرزوی زیارت خواهرتان ...

حضرت معصومه سلام الله علیها بانوی کرامت است و ائمّه علیهم السلام احترام ویژه‌ای برای او قائلند.

چند وقت پیش خانمی به هنگام خروج از حرم برای گرفتن کفشش به کفشداری حرم مراجعه کرد. کفشدار با دیدن شماره گفت: خانم محترم این شماره مربوط به کفشداری حرم امام رضا علیه السلام است. آن خانم با تعجّب پرسید مگر این جا مشهد نیست؟ کفشدار پاسخ داد: این جا قم است. زن تا این جواب را شنید، مضطرب شده و شروع به گریه کرد. خدّام اطرافش را گرفتند و دلیل گریه اش را پرسیدند. زن گفت: چند ساعت پیش با شوهرم از نیشابور به زیارت آقا علی بن موسی الرّضا علیه السلام مشرّف شدیم. پس از ورود به داخل حرم به آقا گلایه کردم که من عمری است به زیارت شما می‌آیم. امّا زیارت خواهرتان روزی ام نشده است. شما وسیله رفتن به قم را برایم فراهم کنید. حالا اینجا هستم. وقتی خادمین حرم با شوهر این خانم تماس گرفتند، گفت: یک ساعت است در حرم امام رضا علیه السلام منتظر و نگران او هستم.

از زیارت و رفت و آمد مستمر به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها دریغ نکنید. این سنّت بزرگان ماست، بزرگانی چون آیت الله بهجت که زیارت روزانه و تعقیبات یک ساعته ی ایشان در حرم ترک نمی‌شود یا نمی شد؟. مرحوم آیت الله مرعشی رحمة الله علیه چندین سال، ساعتی قبل از اذان صبح، پشت درب حرم می‌نشست و اوّلین زائر هر روز حضرت معصومه سلام الله علیها بود. او کم انسانی نیست؛ عالم بزرگی است که هزاران تألیف و تحقیق و شاگرد دارد و از آغاز جوانی اش به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مشرّف گردیده است.

 

 

به نقل از استاد دکتر مرتضی آقا تهرانی(زید عزه)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۰۹
مهاجر

نظرات  (۱)

این زیباترین خاطره ای بود که من شنیدم. تو یه مجلسی تو ولادت امام رضا ع، البته قبلشم کسی تعریف کرده بود...
خوشا به حال خیالی که در حرم مانده
و هرچه خاطره دارد از این حرم دارد...
پاسخ:
هنوز شوق تو بارانی از غزل دارد

نسیم یک سبد آیینه در بغل دارد

خوشا به حال خیالی که در حرم مانده

و هر چه خاطره دارد از آن محل دارد

به یاد چایی شیرین کربلایی ها

لبم حلاوت “احلی من العسل” دارد

چه ساختار قشنگی شکسته است خدا

درون قالب شش گوشه یک غزل دارد

بگو چه شد که من اینقدر دوستت دارم؟

بگو محبت ما ریشه در ازل دارد

غلامتان به من آموخت در میانه ی خون

که روسیاهی ما نیز راه حل دارد

سیّد حمیدرضا برقعی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی