کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان
اگر مقصد پرواز است قفس ویران بهتر ....
پرستویی که مقصد را در کوچ میابد از ویرانی لانه اش نمی هراسد ....
پرستو را با گرما عهدی است که هر بهار تازه می شود وطن پرستو بهار است ...
اگر بهار مهاجر است از پرستو مخواه که بماند...
مهاجر مقصد را در پرواز می بیند...
پس دل نمی بندد...
به قول شهیدمطهری:
مرد آنست که بتوانداز آنچه به او چسبیده است جداشود وهجرت کند.
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

 

امام به معنای پیشوا، پیشرو، الگو و راهنما است و به رهبران دینی که دارای نقش برجسته علمی ، اجتماعی ، سیاسی باشند نظیر امام غزالی امام موسی صدر ، امام خمینی . با توجه به ویژگی های برجسته و ممتاز آیت الله خامنه ای در هدایت و رهبری ، و بار معنایی مهمی که واژه امام در ادبیات دینی و افکار عمومی جهان دارد ، قطعاً کاربرد لفظ امام برای ایشان نه تنها شایسته بلکه بایسته می باشد و تاثیرات بیشتری در پذیرش جایگاه و تبعیت و اطاعت از دیدگاهها و فرامین ایشان به عنوان نائب معصوم (ع) ، ولی فقیه زمان و یکی از بزرگترین شخصیت های دینی و سیاسی جهان اسلام خواهد داشت .
واژه امام در لغت بمعنای پیشوا و رهبراست؛ چه پیشوای کفر و چه پیشوای ایمان. افزون بر کاربرد امام در امام جماعت و امام جمعه،در قرآن کریم هم برای پیامبران الهی نظیر حضرت ابراهیم و پیشوایان صالح(وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِیتَاء الزَّکَاةِ وَکَانُوا لَنَا عَابِدِینَ.) و هم برای پیشوایان کفر(فقاتلوا ائمه الکفر) به کار رفته است. در بین مسلمانان گاهی به رهبران دینی - که دارای نقش برجسته‏ای بودند - نیز اطلاق شده است مثلا در جوامع سنی "امام غزالی" یا در جوامع شیعه "امام موسی صدر" و" امام خمینی" به کار می رود. ولایت فقیه تداوم ولایت رسول الله(ص) و معصومین (ع) است ولی فقیه از طرف آن بزرگواران به رهبری جامعه اسلامی برگزیده شده و مورد پذیرش امت اسلامی است لذا هم از نظر لغوی و هم دینی، ولی فقیه امام و رهبر جامعه اسلامی در عصر غیبت است. بنا بر این آیت الله خامنه ای امام است، به همان دلایلی که امام خمینی (ره) امام بود. و با توجه به ویژگی های برجسته و ممتاز آیت الله خامنه ای در هدایت و رهبری ، و بار معنایی مهمی که واژه امام در ادبیات دینی و افکار عمومی جهان دارد ، قطعاً کاربرد لفظ امام برای ایشان نه تنها شایسته بلکه بایسته می باشد و تاثیرات بیشتری در پذیرش جایگاه و تبعیت و اطاعت از دیدگاهها و فرامین ایشان به عنوان نائب معصوم (ع) ، ولی فقیه زمان و یکی از بزرگترین شخصیت های دینی و سیاسی جهان اسلام خواهد داشت .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۳
مهاجر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی