کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان
اگر مقصد پرواز است قفس ویران بهتر ....
پرستویی که مقصد را در کوچ میابد از ویرانی لانه اش نمی هراسد ....
پرستو را با گرما عهدی است که هر بهار تازه می شود وطن پرستو بهار است ...
اگر بهار مهاجر است از پرستو مخواه که بماند...
مهاجر مقصد را در پرواز می بیند...
پس دل نمی بندد...
به قول شهیدمطهری:
مرد آنست که بتوانداز آنچه به او چسبیده است جداشود وهجرت کند.
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

معمولا روزهای اول سال نو به شدت هرچه تمام‌تر سرمان شلوغ است و وقت‌مان کم، اما با همه‌ی خستگی مفرطی که داشتم، نتوانستم از فکر این چند بند از سخنان آقا بیرون بیایم و از خیر انتشارش بگذرم ...



نکات جالبی بود؛


از تاکید بر دشمنی همیشگی آمریکا با ملت ایران و دنباله‌روهای آن و هیچ انگاشتن رژیم غاصب صهیونیستی:

«مرکز اصلی توطئه‌ها بر ضد ملت ایران، آمریکاست و امروز بعد از گذشت 34 سال، هرگاه که نام دشمن برده می‌شود، ذهن ملت ایران به سرعت متوجه آمریکا می‌گردد. مسؤولان آمریکا باید در مورد این موضوع به دقت تامل کنند و از خود بپرسند که چرا ذهن ملت ایران در خصوص دشمن، همواره متوجه  آمریکا است؟

علاوه بر آمریکا که دشمن درجه اول و مرکز توطئه است، دشمنان دیگری هم وجود دارند که دولت انگلیس خبیث از جمله آن‌هاست، اما از خود استقلالی ندارد و با دنباله‌روی، نقش مکمل دولت آمریکا را دارد.

جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت فرانسه مشکلی نداشته، اما دولت فرانسه در سال‌های اخیر و به‌ویژه از زمان سارکوزی، سیاست دشمنی آشکار با ملت ایران را در پیش گرفته است که این سیاست غلط همچنان ادامه دارد و این کار، غیرمدبرانه و ناهوش‌مندانه است.

رژیم غاصب صهیونیستی هم در حد و اندازه‌ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به حساب بیاید. اگر غلطی از آن‌ها سر بزند، جمهوری اسلامی ایران، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.»

تا روشن کردن تکلیف مذاکره ایران و آمریکا:

از نظر آمریکایی‌ها گفت‌وگو به‌ معنای وادار کردن طرف مقابل برای قبول حرف آن‌هاست، بنابراین ما همواره این نوع گفت‌وگو را تحمیلی می‌دانیم و جمهوری اسلامی ایران نیز زیر بار تحمیل نمی‌رود.

تا تاکید بر حضور مردم در صحنه و پیشرفت‌های کشور:

«همه این فشارها و دشمنی‌ها به‌ویژه تحریم‌ها در کنار برخی از آثار منفیِ آن، آثار مثبت بزرگی نیز داشته است که مهم‌ترین آن، فعال شدن نیروهای درونی و استعدادهای ملت ایران و تحقق کارهای عظیم و زیربنایی در سال گذشته است .

کشف منابع جدید نفت و منابع جدید اورانیوم، ایجاد و توسعه نیروگاه‌ها و پالایش‌گاه‌ها ، اقدامات زیربنایی در بخش راه و در حوزه انرژی، دست‌آوردهای مهم علمی و فن‌آوری از جمله پرتاب ماهواره ناهید و پرتاب کاوش‌گر پیشگام به همراه موجود زنده، ساخت جنگنده فوق‌پیشرفته، تولید داروهای حساس و نوترکیب، کسب رتبه اول در حوزه نانوفن‌آوری در منطقه، کسب مقام‌های برجسته علمی، افزایش سرعت پیشرفت علمی، رشد تعداد دانش‌جویان در کشور، موفقیت‌های علمی در سلول‌های بنیادی و انرژی‌های نو و انرژی هسته‌ای، بخشی از پیشرفت‌های شگرف جوانان و دانش‌مندان ایرانی در سالی است که قرار بود ملت ایران بر اثر تحریم‌ها فلج شوند.»

تا نقد دیدگاه مدعیان تکنوکراسی که اتفاقا مدتی بود داشتم درباره‌ مدعیان جدیدش فکر می‌کردم و حالا فهمیدم قضیه پررنگ‌تر از این‌هاست که حتی جایی هم در میان کلمات روشن‌گرانه و بصیرت‌افزای آقا پیدا کرده:

«تحریم‌ها اثر گذاشته، اما آن اثری را که آن‌ها به‌دنبال آن بودند، نداشته است. اگر تحریم‌ها اثر گذاشته است، علت آن اشکال اساسی در وابسته بودن اقتصاد کشور به نفت است و بر همین اساس، باید اقتصاد بدون نفت از برنامه‌های اصلی و اولویت‌های دولت آینده باشد. بنده چندین سال قبل نظرم را مبنی بر لزوم رسیدن به شرایطی که امکان بستنِ درِ چاه‌های نفت و اداره کشور بدون نفت وجود داشته باشد، گفتم. در آن زمان برخی آقایانی که به تعبیر خودشان تکنوکرات هستند، در مقابل این سخن لبخند معناداری زدند و گفتند مگر چنین چیزی امکان دارد؟! بله؛ رسیدن به اقتصاد بدون نفت امکان‌پذیر است، اما شرط آن برنامه‌ریزی صحیح و اجراست.»

خلاصه آقا امروز سهم خیلی‌ها را دادند ...

سهم دولتی‌ها را:

رئیس‌جمهور آینده باید ضمن این‌که دارای امتیازات رئیس جمهور قبلی باشد، از نقاط ضعف او نیز به دور باشد .

کسانی که وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند، باید پایبند به انقلاب اسلامی و ارزش‌ها، پایبند به منافع ملی و معتقد به اداره کشور با عقل جمعی و تدبیر باشند.

سهم قانون‌شکن‌های فتنه‌گر یا همان مفتون‌شده‌ها! به زعم برخی را:

حوادث سال 88 از آنجا آغاز شد که عده‌ای نخواستند به قانون و رأی مردم تمکین کنند و در مقابل، مردم را به شورش‌های خیابانی دعوت کردند که یکی از خطاهای جبران‌ناپذیر بود.

و سهم ائتلافی‌ها را:

مردم مراقب باشند تا در شناخت فرد اصلح تحت تاثیر نسبت‌ها و اظهارات در رسانه‌های گوناگون از جمله پیامک‌های انبوهی که رواج پیدا کرده، قرار نگیرند.

و در آخر:

دست مریزاد امام و رهبرم به خاطر افقی که نشان‌مان می‌دهی ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۰۳
مهاجر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی