کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش...

کــــــاروان
اگر مقصد پرواز است قفس ویران بهتر ....
پرستویی که مقصد را در کوچ میابد از ویرانی لانه اش نمی هراسد ....
پرستو را با گرما عهدی است که هر بهار تازه می شود وطن پرستو بهار است ...
اگر بهار مهاجر است از پرستو مخواه که بماند...
مهاجر مقصد را در پرواز می بیند...
پس دل نمی بندد...
به قول شهیدمطهری:
مرد آنست که بتوانداز آنچه به او چسبیده است جداشود وهجرت کند.
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

حجت الاسلام شهاب مرادی در صفحه اینستاگرام خود درباره مقام معظم رهبری نوشت:

یکی از ویژگی های شخصیتی و خُلقی سید و استاد عزیزما؛ نظم فکری و هیجانی ایشان است. که در سبک زندگی ما بسیار مورد نیاز است. ایشان در هنگام تدریس با تمام وجود، دل به بحث میدهند، بسیار منظم تدریس می کنند و سوالات و نقدهای حاضرین را با حوصله و نشاط می شنوند و پاسخ می دهند... گویی در این عالم هیچ دغدغه ای غیر از مبحث فقهی آن روز ندارند.

این نظم فکری و اشراف علمی به مباحث و تسلط بی نظیر ایشان به علم رجال و همچنین ذهن آماده و جوّال و... تصویر مدرسی جوان و سبکبال را در ذهن مخاطب ترسیم می کند که تنها کارش در دنیا، همین تدریس صبحگاهی فقه است ولاغیر؛ نه تصویر مردی مجاهد که سنگینی بار زعامت شیعیان و رهبری نظام اسلامی ایران را بر دوش دارد؛ با این همه مشکلات داخلی و خارجی و فتنه ها و نیرنگ های نو به نو و گوناگون دشمن!
http://i3.mixna.ir/2013/07/10/15747638_7106704becfc.jpg

از جمله جالب است بدانید ایشان در درس خارج اصلا و ابدا به موضوعات سیاسی روز -داخلی یا خارجی- نمی پردازند؛ حتی در جلسات متعدد درس در سال٨٨؛ که مصداق بارز این آرامش و "نظم فکری" ایشان بود آن هم در آن روزهای پرتلاطم و غبارآلود اغلب مردم محافل ادبی ایشان با حضور شعرا را از تلویزیون دیده اند و یا نشست ایشان با نظامیان و یا اهالی سیاست و... این "نظم فکری" در تمام این مجالس و محافل به وضوح دیده می شود .

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21668/C/13910911_0521668.jpg
انسان های بزرگ همه این چنین بوده اند و امام راحل نیز از این نکته مستثنا نبودند دغدغه های متنوع ایشان در سطوح مختلفِ آرمان، آرزو، چشم انداز، هدف و برنامه؛ و پیگیری و مدیریت مدبرانه آن و در عین حال "رعایت اعتدال" و "نظم فکری" بهترین الگو و اسوه است برای همه ما، به ویژه برای جوانان امروزی که تا یک مشکل برایشان پیش می آید سایر امور و مسائل برایشان بی اهمیت می شود.

 هرازگاهی می بینم برخی از جوانان نازنین ما همه موضوعات مهم -در سطوح مختلف اهمیت- را فدای یک موضوع مهم می کنند و به نحوی گرفتار هیجانات آن موضوع می شوند که... و این برای امروز و فردای شیعه و ایران عزیز اسلامی مضر است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۹
مهاجر

نظرات  (۱)

انشاالله خداوند به ما هم چنین کرامتی عنایت فرماید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی